PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
Marketing Design met Customer Journey Mapping beste marketingboek 2020
De auteur Eveline van Zeeland stelt met haar boek dat marketing veelomvattend is. Marketing Design met Customer Journey Mapping legt de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing zonder het onderzoekende los te laten. Eveline van Zeeland doet een gewaagde maar geslaagde poging om marketing, customer experience, design en neuromarketing te combineren, met als doel marketeers aan te zetten tot een meer op analyse gebaseerde creativiteit.
Juryvoorzitter Hans Molenaar: 'Deze combinatie hebben we nog niet eerder gezien. Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping beschrijft compleet en degelijk hoe klantbeleving is te analyseren om daarna met die kennis de beste en voor de klant waardevolle oplossingen te creëren. De auteur blijft niet steken in vergezichten maar biedt een concrete aanpak met per fase veel praktische tools die uitnodigen om direct mee aan de slag te gaan.'
Online invloed beste marketing studieboek 2020
Online invloed werd uitgeroepen tot het beste marketing studieboek. Bas Wouters en Joris Groen laten in dit boek zien hoe je de (nieuwe) online technieken inzet voor het realiseren van conversie en retentie van klanten, hoe je afhakers verleidt om weer aan te haken, hoe je de online marketingactiviteiten goed in de grip houdt. Online invloed blinkt uit doordat het op een heel praktische wijze bewezen theorieën uit de gedragspsychologie concreet toepast binnen het digitale marketingvakgebied. De jury vond dit naast het beste studieboek van het jaar vooral ook een must-read voor iedere zichzelf serieus nemende marketeer van nu.
Noot voor de redactie
Lees hier het blog van Platform Innovatie in Marketing. Voor meer informatie, een gratis recensie-exemplaar of contact met de auteurs kunt u contact opnemen met Astrid Geraats, a.geraats@boom.nl.