Hier vind je alle informatie over je bestelling. Van het plaatsen tot retourneren.
Een bestelling plaatsen is heel eenvoudig:
Volg deze stappen om je adres in je account te wijzigen:
Je adres is nu succesvol gewijzigd in je account. Let op, wijziging is niet van toepassing op reeds geplaatste bestellingen.
Bij zakelijke of onderwijsaccounts kan enkel het bezorgadres gewijzigd worden. Het factuuradres niet. Mocht het factuuradres niet juist zijn neem dan contact op met onze klantenservice.
Voor bestellingen met een waarde van € 20 of meer is de verzending binnen Nederland gratis. Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten € 2,99.
Voor bestellingen naar het buitenland (ook naar België) hanteren wij de tarieven van PostNL. Voor nalevering buiten Nederland worden apart verzendkosten in rekening gebracht.
Heb je nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice. Op werkdagen zijn we telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur via 088-0301000 of per mail via klantenservice@boom.nl.
Bij het bestellen van meer dan 10 exemplaren van hetzelfde boek, ontvang je in de winkelmand automatisch staffelkorting.
De staffel ziet er als volgt uit:
Indien je gebruik wilt maken van de staffelkorting vanaf honderd exemplaren, neem dan contact op met onze klantenservice. Op werkdagen zijn we telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur via 088-0301000 of per mail via klantenservice@boom.nl.
Aan een aantal producten zoals tests, toetsen, trainingsmateriaal en vragenlijsten zijn kwalificatie-eisen verbonden. Om deze producten te kunnen bestellen heb je een zakelijk account nodig. Indien je NT1 trainingsmateriaal bestelt, geef dan de naam van de trainer op bij het bezorgadres. Lees hier hoe je dit doet.
Nadat je de bestelling hebt geplaatst, controleren wij of je aan de kwalificatie-eisen voldoet. Indien nodig nemen wij contact met je op. Zodra wij hebben vastgesteld dat je aan de eisen voldoet, verwerken wij je bestelling en ontvang je voor (dit deel van) je bestelling een aparte factuur.
Reviews op de websites van Boom uitgevers zijn bedoeld om met andere klanten te delen hoe jij een artikel hebt ervaren. Na aankoop sturen we je een mail met de vraag of je de aankoop wil beoordelen. Wil je een review schrijven? Fijn!
Wanneer kun je een review plaatsen?
1. Je hebt het artikel gekocht via Boom uitgevers;
2. Je mening heeft betrekking op je aankoop;
3. Je gebruikt geen ongepaste taal (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: scheldwoorden, discriminerende, racistische of terroristische uitlatingen, ziektes of verbasteringen);
4. Je review bevat geen linkjes naar andere websites;
5. Je review bevat geen commerciële inhoud en/of een commercieel doel.
Wanneer verwijderen we reviews?
Boom uitgevers kan zonder bericht een review afkeuren direct nadat deze is geschreven of naderhand verwijderen. Dit kan onder andere in deze gevallen:
1. Als één of meerdere voorwaarden niet zijn nageleefd of Boom uitgevers hier een redelijk vermoeden van heeft;
2. Als de review gaat over productinformatie die fout was op het moment van aankoop, maar ondertussen is aangepast. Om te voorkomen dat klanten in de war raken, kunnen we ervoor kiezen om de review te verwijderen;
3. Wanneer de automatische controle een afwijkend patroon vaststelt, en we dus reden hebben om aan te nemen dat de review nep is.
Een negatieve ervaring is nooit een reden om een review af te keuren of te verwijderen. Als de review voldoet aan de voorwaarden, dan komt deze online. Hoe negatief of positief hij ook is.
Wanneer een review voldoet aan de bovenstaande voorwaarden, wordt deze binnen twee werkdagen geplaatst.
Boom plaatst nooit betaalde reviews.
Vanaf maart 2023 kunnen klanten alleen een review schrijven over artikelen die ze via Boom uitgevers hebben gekocht. Zo zijn we zeker dat reviews zijn geschreven door ervaringsdeskundigen. Dat doen we door kopers van een product via mail uit te nodigen voor een review over iets wat ze hebben gekocht.
Op dit moment kun je niet zelf je review aanpassen of verwijderen. Wil je een review die je zelf hebt geschreven verwijderen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Momenteel staan we alleen reviews toe die in het Nederlands geschreven worden.
Alle door Boom uitgevers gehanteerde prijzen worden standaard inclusief btw weergegeven in de webshop.
Bij leveringen buiten Nederland, maar binnen de Europese Unie brengen wij geen btw in rekening wanneer je een zakelijk account hebt en hieraan een geldig BTW-nummer gekoppeld is.
Voor leveringen buiten de Europese Unie wordt voor particuliere én zakelijke klanten geen btw in rekening gebracht.
Het is mogelijk om te betalen met:
* Niet-voorradige titels kunnen niet online afgerekend worden. Je ontvangt van ons per e-mail een factuur. Je dient het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken.
** Je ontvangt van ons per e-mail een factuur. Je dient het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken. Alleen mogelijk binnen Nederland. Additionele kosten € 1,95.
*** Alleen mogelijk bij (online)abonnementen. Door automatische incasso te kiezen als betaalmethode, geef je toestemming aan Boom uitgevers voor het sturen van doorlopende incasso-opdrachten naar je bank met betrekking tot je bestelling. Als je het niet eens bent met deze afschrijving kun je deze laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht weken na afschrijving contact op met je bank (vraag je bank naar de voorwaarden).
Wij bieden de mogelijkheid om achteraf te betalen met de betaalmethode Riverty voor particulieren of per factuur voor zakelijke klanten.
Riverty
Indien je ervoor kiest om per factuur te betalen, dan dien je dit binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken. Je kunt het bedrag overmaken door de betaallink in de mail te gebruiken, via myRiverty webportaal of via de Rivery app.
Factuur
Zakelijke klanten ontvangen van ons per e-mail een factuur. Je dient het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen over te maken. Alleen mogelijk binnen Nederland. Additionele kosten € 1,95.
Op het moment dat je bestelt, checken ze bij Riverty binnen een seconde een groot aantal factoren. Denk hierbij aan je persoonsgegevens, het bestelbedrag, de webshop waar je bestelt en meer. Krijg je een melding dat je betaling niet is gelukt of geweigerd is? Dan neemt Riverty je betaling helaas niet in productie. Kies in dit geval een andere betaaloptie.
Alle door Boom uitgevers gehanteerde prijzen en tarieven voor leveringen binnen Nederland zijn inclusief btw. De gehanteerde prijzen en tarieven voor leveringen naar andere landen binnen de Europese Unie zijn standaard inclusief btw. Bij leveringen naar andere landen binnen de Europese Unie brengen wij geen btw in rekening wanneer je bij je bestelling een geldig btw-nummer opgeeft. Voor leveringen buiten de Europese Unie wordt geen btw in rekening gebracht.
Buiten de EU kunnen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend als de bestelling in het land van bestemming aankomt. Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor deze kosten, die van land tot land kunnen verschillen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien je wilt weten in hoeverre je deze rechten moet betalen, kun je contact op te nemen met de douane van het betreffende land.
Nederland:
Europese Unie:
Rest van de Wereld:
Digitale producten worden direct geleverd per e-mail.
We houden je op de hoogte via e-mail. Je ontvangt een Track & Trace link zodra het bezorgmoment bekend is. Je kunt je bestelling ook volgen via ‘Mijn account’. Ga daarvoor naar ‘Inloggen‘ of ‘Mijn account’ als je al ingelogd bent. Bekijk binnen het blok ‘Bestellingen’ op de orderregel in de kolom ‘Status’ de verzenddetails van je order.
Bestellingen binnen Nederland worden bezorgd door PostNL of DHL.
Bestelling naar het buitenland worden ook bezorgd door PostNL of DHL.
Het is niet mogelijk om de bezorgdienst te kiezen.
Mocht er bij een eerste poging onverhoopt niet kunnen worden afgeleverd, dan zal de eerstvolgende dag een tweede poging worden ondernomen. Als je bij de tweede poging niet thuis bent, zal er worden geprobeerd bij de buren af te leveren. Mocht ook dit niet lukken dan kan het pakket worden afgehaald bij de dichtstbijzijnde afhaallocatie. Betreffende bezorgdienst informeert je over de locatie van de afhaallocatie.
Buiten de EU kunnen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend wanneer de bestelling in het land van bestemming aankomt. Deze kosten verschillen per land. Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor deze kosten.
De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien je wilt weten in hoeverre jij deze rechten moet betalen, dien je contact op te nemen met de douane van het betreffende land.
Boom biedt veel producten ook digitaal aan, zoals bijvoorbeeld licenties voor online leeromgevingen en e-books. In dat geval ontvang je de bestelling doorgaans binnen enkele uren per email.
Heb je een bestelling niet ontvangen? Controleer dan eerst altijd je spamfolder. Als de mail met het digitale product ook daar niet te vinden is neem dan contact op met onze klantenservice.
Je kunt een artikel binnen 14 dagen retour sturen of aanmelden voor retour via klantenservice@boom.nl. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling. Voor een snelle afhandeling van je retour kun je het beste gebruik maken van het online retourformulier. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Indien je de producten (dit geldt niet voor digitale producten) terugstuurt, vragen wij je om de volgende stappen te volgen:
De verzendkosten van het retourneren worden niet vergoed. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.
Een retourzending dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
Als je de bestelling al hebt betaald, dan wordt het betaalde bedrag teruggestort. Als je nog niet hebt betaald, dan komt de betalingsverplichting te vervallen. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het moment dat je de overeenkomst hebt herroepen terugbetaald. Wij betalen met hetzelfde betaalmiddel terug als waarmee je hebt betaald.
Digitale producten of producten voorzien van een unieke toegangscode voor een online product, kunnen niet geannuleerd of geretourneerd worden. Bij het bestellen van een digitaal product zie je af van je herroepingsrecht.
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging of terugbetaling.
Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Op werkdagen zijn we telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur via 088-0301000 of per mail via klantenservice@boom.nl.
Hieronder vind je ons retouradres.
We raden je echter aan om producten niet direct naar dit adres te sturen, maar eerst het retourformulier in te vullen. Je ontvangt dan een retoursticker. Met die sticker verloopt het retourproces optimaal.
Retouradres:
Boom Uitgevers
Postbus 15970
1001 NL Amsterdam
Een geplaatste bestelling is meestal niet te annuleren. Wanneer deze aangeboden is bij onze distributeur is dit niet meer mogelijk. In enkele gevallen is er echter nog een mogelijkheid. Neem daarvoor direct contact op met onze klantenservice via 088-0301000 of klantenservice@boom.nl.